اعتراض بازرس کل اطلاعاتی آمریکا به اخراجش توسط ترامپ

به گزارش تور گرجستان ارزان، بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا که توسط رئیس جمهور برکنار شد، ضمن دفاع از اقدامات خود در زمینه رسوایی اوکراین گیت گفت: من کاملا بی طرفانه وظایف قانونی خودم را انجام داده بودم.

اعتراض بازرس کل اطلاعاتی آمریکا به اخراجش توسط ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که انتقادها از اقدام دونالد ترامپ در برکناری مایکل اتکینسون بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا تشدید شده است، اتکینسون در اولین واکنش به این موضوع گفته است که او طبق وظایف قانونی خودش در موضوع مطلع کردن کنگره از مکالمه تلفنی جنجالی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور اوکراین رفتار کرده است.

روز شنبه رئیس جمهور آمریکا بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا که کنگره را در جریان مکالمه تلفنی جنجالی وی با رئیس جمهور اوکراین قرار داده بود، برکنار کرد.

مایکل اتکینسون اولین فردی بود که در دولت آمریکا به کنگره درباره افشاگر مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اطلاع رسانی کرده بود؛ مساله ای که در نهایت منجر به آغاز فرایند استیضاح وی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا شد.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، قرار است اتکینسون ظرف سی روز پست خود به عنوان بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا را ترک کند.

به نوشته رویترز، بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت واشنگتن بیانیه ای صادر کرد و به موضوع برکناری اش واکنش نشان داد.

وی در این بیانیه گفت که او در حالی اخراج شده که در موضوع شکایت افشاگر تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی کاملا طبق وظایف قانونی خودش و بی طرفانه عمل کرد.

بازرس کل سازمان های اطلاعاتی آمریکا با انتقاد از برکناری خود توسط ترامپ افزود: خیلی سخت است که به این موضوع فکر نکنید که از دست رفتن اعتماد رئیس جمهور به من به خاطر اجرای صادقانه وظایف محوله به من به عنوان یک بازرس کل مستقل و بدون جانبداری بوده است.

اتکینسون جدیدترین فردی است که در ارتباط با مساله استیضاح ترامپ از سمت خود برکنار شده است. پیش از این الکساندر ویندمن به همراه برادرش، هر دو از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا، که به عنوان شاهد در فرایند استیضاح حضور یافته بودند از سوی ترامپ برکنار شده بودند(جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1238

به "اعتراض بازرس کل اطلاعاتی آمریکا به اخراجش توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض بازرس کل اطلاعاتی آمریکا به اخراجش توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید