استقبال دبیرکل ناتو از ایده آلمان درباره سوریه

به گزارش تور گرجستان ارزان، دبیر کل ناتو ایده وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در مرزهای بین سوریه وترکیه را مثبت ارزیابی کرد.

استقبال دبیرکل ناتو از ایده آلمان درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، ینز استولنبرگ، دبیر کل ناتو از پیشنهاد وزیر دفاع آلمان درباره تاسیس یک منطقه امن بین المللی در مرز ترکیه با سوریه استقبال نموده و آن را مثبت ارزیابی کرد.

دبیر کل ناتو در سخنانی در بروکسل تاکید نمود که این وزیر آلمانی روز سه شنبه طرح خود در این باره را توضیح داده است. وی تاکید نمود وقتی متحدان ناتو پیشنهاداتی را برای یک راه چاره سیاسی مناقشات ارائه می دهند او استقبال می نماید. یک چنین راه چاره سیاسی باید همه احزاب شرکت کننده را در برگیرد.

ایده وزیر دفاع آلمان قرار است در دیدار آینده وزرای دفاع ناتو مورد بحث و آنالیز قرار گیرد. استولنبرگ تاکید نمود که وزیر دفاع آلمان فرصت خواهد داشت تا مفاد پیشنهاد خود در این باره را ارائه دهد.

در مقابل فرانسه با دیده شک و تردید به ایده وزیر دفاع جدید آلمان درباره ایجاد یک منطقه حفاظت شده بین المللی در مرز بین سوریه و ترکیه می نگرد.

پاریس البته این را ایده خوبی دانسته و در عین حال اظهار داشت که این پیشنهاد در هماهنگی با شرکای آلمان طرح نشده و منطبق با پویایی و تحولات این منطقه نیست. ضمناً بخش سخت کار در این طرح به دیگران واگذار شده است. پاریس همچنین اظهار داشت که این پیشنهاد ویر دفاع آلمان احتمالا با انگیزه های سیاست داخلی بوده است.

آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان خواهان ایجاد یک منطقه امنیتی با نظارت بین المللی در منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه شده است.

این درخواست وزیر دفاع آلمان بحث های داغ و مناقشاتی را در دولت ائتلافی این کشور ایجاد نموده و موافقان و مخالفانی پیدا نموده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و مقامات فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی از این ایده وزیر دفاع آلمان حمایت نموده اند؛ اما حزب سوسیال دموکرات از این ایده عصبانی شده است.

مرکل اعلام نموده است که در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره پیشنهاد کارن بائر صحبت خواهد نمود.

سخنگوی کرملین هم در این باره گفته است که ما هنوز هیچ موضعی در این باره اتخاذ ننموده ایم چرا که اینجا مسئله طرح یک ایده جدید مطرح است؛ ما باید آن را مورد آنالیز قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 792

به "استقبال دبیرکل ناتو از ایده آلمان درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال دبیرکل ناتو از ایده آلمان درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید