احتمال ساخت اولین پایگاه نظامی روسیه در آفریقا

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس جمهور کشور جمهوری آفریقای مرکزی ضمن درخواست از روسیه برای ارسال سلاح برای ارتش این کشور، از احتمال ساخت پایگاه نظامی روسی در کشورش خبر داد.

احتمال ساخت اولین پایگاه نظامی روسیه در آفریقا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فائوستین آرچانگ توادرا رئیس جمهور کشور جمهوری آفریقای مرکزی گفت ممکن است کشورش میزبان اولین پایگاه نظامی روسیه در آفریقا باشد.

به نوشته روزنامه گاردین، توادرا در مصاحبه با رسانه ملی روسیه گفت، احتمال ساخت پایگاه نظامی در کشورش توسط روسیه را در نظر خواهد گرفت و وزرای دفاع دو کشور در این خصوص صحبت هایی داشته اند.

وی همچنین گفت از روسیه درخواست کرده است محموله ای از سلاح برای سربازان آفریقای مرکزی ارسال کند.

جمهوری آفریقای مرکزی از سال 2012 میلادی در جنگ داخلی به سر می برد.

کشور روسیه یکم و دوم آبان ماه، میزبان سران 54 کشور آفریقایی بود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست تأکید کرد همکاری با این کشورها به قصد مداخله سیاسی یا انواع دیگر مداخله صورت نمی گیرد.

وی همچنین علاوه بر همکاری های امنیتی و نظامی با آفریقا، خواستار تعهد روسیه به مبارزه با ویروس مرگبار ابولا و آموزش کاردهای پزشکی آفریقایی در دانشگاه های روسی شد.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه گفت که دو بمب افکن اتمی این کشور در اقدامی که نخستین حضور نظامی این کشور در قاره آفریقا محسوب می شود، راهی آفریقای جنوبی می شوند.

روسیه به عنوان بخشی از تلاش ها برای گسترش نفوذ خود در آفریقا با دستکم 28 کشور آفریقایی توافق نامه های همکاری نظامی امضا کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 802

به "احتمال ساخت اولین پایگاه نظامی روسیه در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ساخت اولین پایگاه نظامی روسیه در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید