اجرای پروژه مشترک پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالزی

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی، دکتر فرح­ سادات هالک عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی این پژوهشگاه و مجری پروژه گفت: این پروژه مشترک، به­ دنبال امضای تفاهم­ نامه پژوهشی بین المللی مابین پژوهشگاه مواد وانرژی و دانشگاه مالایا (UM) کشور مالزی، در مورد مطالعه تطبیقی آلاینده­ های هوا تصویب شد.

اجرای پروژه مشترک پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

وی با اشاره به اینکه شهر کولالامپور پایتخت کشور مالزی، همانند بسیاری از کلان شهرها، از آلاینده­ های مختلف رنج می­برد، اضافه نمود: این مطالعه تطبیقی آلاینده ­های هوا برای اولین بار در ایران و با توجه به اینکه منشا آلاینده­ های هوا در کوالالامپور و تهران متفاوت است، انجام می­ گردد.

وی گفت: این پروژه، ضمن پایش آلاینده ­ها در دو فصل گرم و سرد در تهران و کوالالامپور، به آنالیز منشاء آلاینده ­ها در هر دو شهر و مدل­ سازی آنها می­ پردازد.

هالک یادآور شد: آلودگی هوای مالزی ریشه در آتش ­سوزی جنگل های سوماترای اندونزی دارد که وسعت و شدت این آلاینده­ ها در مالزی رو به افزایش است.

دانشگاه مالایا مالزی (UM) در سال 1934 تأسیس شده و از مهم­ترین دانشگاه­ های مالزی می­ باشد و هر ساله نام دانشگاه UM مالزی در لیست معتبرترین دانشگاه­ های جهان واقع شده است. این دانشگاه بیش از 17 هزار دانشجو دارد که 23 درصد از آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 688

به "اجرای پروژه مشترک پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه مشترک پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید