آواتار با عبور از انتقام جویان دوباره به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، فیلم آواتار به کارگردانی جیمز کامرون از چند روز قبل دوباره در چین روی پرده رفته و با کسب 8.9 میلیون دلار از اکران دوباره اش عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ را از انتقام جویان: پایان بازی پس گرفته است.

آواتار با عبور از انتقام جویان دوباره به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد

نزدیک به یک دهه آواتار با 2 میلیارد و 790 میلیون دلار فروش گیشه به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ شناخته می شد، اما در سال 2019 فیلم انتقام جویان: انتها بازی به سلطنت دوازدهمین ساخته جیمز کامرون بر جدول پرفروش ها انتها داد و با چند میلیون دلار فروش بیشتر این عنوان را تصاحب کرد. کمپانی فاکس قرن بیستم در روزهایی که فیلم چندان مهمی روی پرده نیست، دوباره آواتار را در چین روی پرده برده و به لطف استقبال خوب سینمادوستان چینی از این فیلم علمی تخیلی دوباره آواتار به پرفروش ترین فیلم اکران شده تا به امروز تبدیل شده است.

  • کارآگاه محله چینی ها 3 رکورد افتتاحیه انتقام جویان: انتها بازی را شکست

بنا بر گزارش ددلاین آواتار تا انتها روز شنبه در اکران دوباره اش 8.9 میلیون دلار فروخته و مجموع فروش خود را به 2 میلیارد و 798 میلیون دلار رسانده است؛ یعنی حدود 8 میلیون دلار بیشتر از انتقام جویان: انتها بازی. البته اکران این فیلم در چین کماکان ادامه دارد و ساکنین پندورا این فرصت را خواهند داشت تا فاصله خود با انتقام جویان را بیشتر کنند.

پس از این دو فیلم، فیلم های تایتانیک، جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد و انتقام جویان: جنگ ابدیت به ترتیب با 2.1، 2.06 و 2.04 میلیارد دلار فروش در جایگاه های سوم تا پنجم قرار گرفته اند.

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما

  1. آواتار
  2. انتقام جویان: انتها بازی
  3. تایتانیک
  4. جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد
  5. انتقام جویان: جنگ ابدیت
  6. دنیای ژوراسیک
  7. شیرشاه (2019)
  8. انتقام جویان
  9. خشمگین 7
  10. یخ زده 2 (Frozen II)

همان طور که در رتبه بندی بالا می بینید، محصولات شرکت والت دیزنی یکه تاز جدول پرفروش ترین ها هستند. 7 فیلم از 10 فیلم حاضر در این فهرست متعلق به والت دیزنی یا شرکت های زیر مجموعه آن مانند فاکس قرن بیستم است.

هالیوود ریپورتر در گزارشی پیرامون شرایط باکس آفیس 2020 اظهار داشت فروش فیلم ها در سینماهای آمریکا به کمترین میزان خود طی 40 سال اخیر رسیده است. برآوردهای اولیه نشان می دهد طی سال گذشته مبلغ حاصل از فروش بلیت در آمریکای شمالی 2.3 میلیارد دلار بوده است. در حالی که فیلم ها طی سال 2019 در گیشه سینماهای آمریکا نزدیک به 11.4 میلیارد دلار فروختند. در بازارهای بین المللی هم شاهد افت شدید فروش فیلم ها نسبت به سال های گذشته بودیم، اما به لطف کنترل کرونا در کره جنوبی، ژاپن و چین و بازگشایی نسبتا گسترده سینماهای این کشورها در ماه های انتهای سال 2020 فروش فیلم ها در شرق آسیا بهبود پیدا کرد و این فرایند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

منبع: Slash Film

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1864

به "آواتار با عبور از انتقام جویان دوباره به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواتار با عبور از انتقام جویان دوباره به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید