آمریکا به تطمیع نزدیکان مادورو روی آورد

به گزارش تور گرجستان ارزان، نیویورک- خبرنگاران- دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، با هدف تطمیع و ایجاد شکاف بین مقامات ونزوئلا، تحریم های یک عضو جدا شده از دولت این کشور را حذف و از اموال و معاملات او در قلمرو ایالات متحده برطرف توقیف کرد.

آمریکا به تطمیع نزدیکان مادورو روی آورد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اوفک تحریم را از مانوئل ریکاردو کریستوفر فیگوئرا که هفته گذشته از صف رژیم مادورو خارج شد و به سوی حمایت از قانون اساسی و مجمع ملی ونزوئلا رفت، برداشت.

کریستوفر دبیرکل پیشین سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا (SEBIN) است.

در این بیانیه اشاره شده است: دفتر اوفک در 15 فوریه کریستوفر را بر اساس دستور العمل اجرایی 13692 به دلیل اینکه یک مقام رسمی دولت ونزوئلا بود، تحت تحریم قرار داد. اقدام امروز بر اساس مذاکرات بین وزارت خارجه انجام شد که نشان می دهد تحریم های آمریکا دائمی نیست و قصد آن ایجاد تغییر مثبت در رفتار است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا ادامه داده است: خارج کردن کریستوفر از لیست نشان می دهد که احتمال خروج از تحریم برای کسانی که در این لیست قرار گرفته اند وجود دارد اگر اقدامات معناداری برای بازگشت دموکراسی انجام دهند، سوء استفاده از حقوق بشر را نپذیرند، علیه سوء استفاده های رژیم غیرقانونی مادورو سخن بگویند یا با فساد در ونزوئلا مبارزه نمایند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: در نتیجه اقدام امروز، تمام اموال و منافع در اموالی که پیش از این به خاطر قرار دریافت نام کریستوفر در فهرست اوفک مسدود شده بود، برطرف توقیف شده و معاملات قانونی اتباع آمریکا با وی ممنوعیت ندارد.

این اقدام پس از آن انجام شد که مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا گفت مقامات دولت مادورو در صورت کناره گیری از قدرت و بازگشت به سوی مجمع ملی ونزوئلا مشمول بخشودگی تحریم ها خواهند شد.

به نظر می رسد پس از شکست کودتای آمریکایی در ونزوئلا، مقامات کاخ سفید این بار طرح تطمیع نزدیکان مادورو را به منظور ایجاد شکاف و اختلاف در میان آنها پیش گرفته اند.

آمریکا نزدیک به 5 ماه است که میخواهد دولت قانونی نیکلاس مادورو را در ونزوئلا تغییر دهد و خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت بشناسد.

اروپام*1429

منبع: ایرنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 425

به "آمریکا به تطمیع نزدیکان مادورو روی آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به تطمیع نزدیکان مادورو روی آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید