آلمان آزمایش واکسن کرونای ساخت این کشور را به زودی شروع می نماید

به گزارش تور گرجستان ارزان، وزارت بهداشت آلمان اظهار داشت نخستین کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ساخته شده در این کشور از اواخر ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) شروع می گردد.

آلمان آزمایش واکسن کرونای ساخت این کشور را به زودی شروع می نماید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، ده ها تیم در دنیا در کوشش فراوری واکسن ویروس کرونا هستند. بیشتر پروژه ها در سطح لابراتوارها مانده و تنها چهار نمونه در چین و آمریکا به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده اند.

  • چرا ساختن واکسن کووید-19 این همه طول می کشد؟

حال انستیتو پاول ارلیش در آلمان می خواهد واکسنی را روی 200 نفر داوطلب امتحان می نماید.

انستیتو پاول ارلیش (PEI) اولین موسسه آلمانی است که مجوز کارآزمایی بالینی واکسن احتمالی کرونا را دریافت نموده است. این مرکز تحقیقات علمی که در شهر ماینتس قرار گرفته است، چهارشنبه 22 آوریل اظهار داشت واکسن تهیه شده که به زودی روی 200 فرد داوطلب سالم آزمایش خواهد شد.

مسئولان انستیتو گفته اند: تست این واکسن روی انسان ، می تواند راه را برای فراوری واکسن کرونا در آلمان و خارج از آن هموار سازد. آنها به داوطلبان اطمینان داده اند که مجوز بالینی، با ارزیابی دقیق جوانب احتمالی دریافت شده و کمترین خطر را دارد.

این انستیتو فراوری واکسن احتمالی کرونا را در همکاری با شرکت داروسازی فایزر پیش برده است. در مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی تاثیرات و واکنش ها نزد داوطلبان تست می گردد.

ساخت و عرضه یک واکسن معمولا چند سال طول می کشد و کسب اطمینان از کارایی آن چند مرحله دارد. دستگاه های نظارتی و مسئول تنها در مواردی مجوز آزمایش واکسن جدید روی انسان را می دهند که اثربخشی دارو در آزمایشگاه ها و روی حیوانات اثبات شده باشد.

اتحادیه داروسازان آلمان می گوید، با شیوع کرونا دستکم 80 پروژه فراوری واکسن در سراسر دنیا آغاز به کار نموده اند. در این میان تنها چهار نمونه از داروها و ماده های فراوریی به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده است؛ دو مورد در آمریکا و دو مورد در چین.

یک هفته قبل، دولت چین از صدور مجوز آزمایش بالینی واکسن احتمالی کرونا و تست آن روی 1396 نفر خبر داده بود. این دارو، فراوری مشترک انستیتو ویروس شناسی چین و شرکت دولتی سینوفارم است.

کلاوس سی شوتک، رئیس انستیتو پاول ارلیش می گوید، در امسال چهار مرحله آزمایش بالینی روی داوطلبان انجام خواهد شد. او در عین حال، بعید می داند که در همین سال بتوان واکسن احتمالی را روی همه شهروندان آلمانی آزمایش کرد.

  • آزمایش واکسن چینی کرونا آغاز شد

  • انگلیس از فردا آزمایش بالینی واکسن کرونا را آغاز می نماید

  • همکاری دو غول داروسازی دنیا برای ساخت واکسن کرونا

  • نخستین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا به چهار داوطلب سالم تزریق شدند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1252

به "آلمان آزمایش واکسن کرونای ساخت این کشور را به زودی شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان آزمایش واکسن کرونای ساخت این کشور را به زودی شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید