همه چیز درباره غار سون دونگ

به گزارش تور گرجستان ارزان، تور ویتنام شما را با بزرگترین غار دنیا آشنا می نماید و این غار یکی از ویژگی های عجیب ویتنام محسوب می گردد. غار سون دونگ بزرگترین غاری است که در دنیا کشف شده و افراد مختلف همواره مشتاق به بازدید از این جاذبه گردشگری در ویتنام هستند. اگر کشف مکان های نو و ساختن خاطرات مجذوب کننده و متفاوت برای شما اولویت هستند، اگر دوست دارید همه چیز درباره غار سون دونگ بدانید، این تور خارجی متعلق با شماست. در این مطلب از خبرنگاران بیشتر درباره این غار بخوانید.

همه چیز درباره غار سون دونگ

تاریخچه کشف غار سون دونگ

ویتنام غارها و طبیعت بکر زیادی دارد اما بزرگترین غار موجود در آن سون دونگ محسوب می گردد که در سال 1990 کشف شده است.

اولین بار این غار به وسیله مرد جنگلی فونگ ناها شناخته و پس از آن در چند بازه زمانی مختلف به وسیله متخصصان آنالیز شد. در نهایت، در سال 2013 این مکان به عنوان بزرگترین غار جهان در گینس ثبت شد.

این غار حدود 2 تا 5 میلیون سال پیش به وسیله زمین ساخته شد اما مشکلاتی مثل: وسعت بیش از حد و شرایط محدود دسترسی به آن باعث شد تا این چندین قرن ناشناخته برجای بماند. در تور خارجی که بر مبنای بازدید از مکان های شگفت انگیز است، تور ویتنام حرف اول را می زند. بخشی از این مسئله به خاطر وجود این غار بوده که افراد زیادی را به خود جذب می نمایند.

بعلاوه به خاطر ناشناخته بودن این منطقه، مسیرهای زیبا و منحصر بفردی در آن وجود دارد که پای بشر تا سال ها به آن جا نرسیده و تغییرات اندکی در آن اتفاق افتاده است. در تور ویتنام می توانید از این مسیرها بگذرید و این غار منحصربه فرد را ببینید.

موقعیت جغرافیایی غار Han son doog

شما در طول تور ویتنام با موقعیت جغرافیایی این جاذبه آشنا می شوید. با این حال، ضروری است بدانید که این مکان در کشور ویتنام و منطقه کوانگ بینه واقع شده است.

همانطور که گفته شد، این غار منظره های مجذوب کننده و دیدنیی زیادی دارد. یکی از زیباترین منظره های آن به محیط اصلی آن اختصاص می یابد که مانند یک سالن بزرگ است. این سالن در حدود 200 متر ارتفاع دارد و عرض آن به 150 متر و طولش به 5 کیلومتر می رسد.

علاوه بر این؛ با سفر در تور ویتنام متوجه می شوید که این غار چه منبع با ارزشی در زمینه سنگ ها، آبشارها و رودخانه ها دارد. شاید پیش از این، در انواع تور خارجی شرکت نموده باشید و جاذبه های زیادی را از نزدیک دیدن نموده باشید اما این مکان کاملا منحصر به فرد است.

این غار با اختصاص حجم 38/5 میلیون متر مکعب به خود، رکورد بزرگترین غار در جهان را از آن خود کرد. بعلاوه تبدیل به یک مقصد رویایی برای ماجراجویان در سراسر جهان شد.

غار سونگ دونگ از مظهر افسانه ها

همواره مکان های ناشناخته رازهای سر به مهری دارند که افراد را مجذوب خود می نمایند. یکی از چیزهایی که در این تور خارجی با آن آشنا می شوید، افسانه های مجذوب کننده محلی است که درباره این غار وجود دارد. افسانه ها اهمیت ویژه ای در تاریخ دارند. علت اهمیت افسانه ها را می توان حجم عظیمی از واقعیاتی در آن نهفته است، دانست. این واقعیت ها به صورت داستان و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شوند. در واقع، مردم برای اینکه یک حقیقت را بیان نمایند، پشتوانه علمی نداشتند.پس برای شناخت یک مکان مانند این غار، رجوع به افسانه ها استفاده می کردند.

اگر عاشق شنیدن روایات مختلف و داستان های تاریخی هستید، شنیدن این افسانه ها را از دست ندهید. به بعضی از این افسانه ها که در طی تور ویتنام با آن آشنا خواهید شد، در ادامه اشاره نموده ایم.

● خدای آب غار سون دونگ

یکی از معروف ترین افسانه هایی که در تور خارجی ویتنام زیاد می شنوید، افسانه خدای آب به شمار می رود. این افسانه بیانگر حضور یک خدای آب در این غار است. خدای آب غار سون دونگ از منابع آبی محافظت می نماید. از این رو، مردم این کشور احترام خاصی برای آن قائل هستند.

● افسانه غار ناپدید

این افسانه به ناپدید شدن کاوشگران در این منطقه دلالت دارد. مردم تصور می نمایند، سون دونگ یک قدرت جادویی دارد که می تواند افراد مختلف را در خود غرق کند.

● افسانه پسربچه سون دونگ

یکی از محبوب ترین افسانه های تور ویتنام، افسانه پسربچه ای است که در این غار با موجودات جادویی آشنا می گردد. محبوبیت این افسانه باعث شده تا از آن یک فولکور هم ساخته گردد که بسیار شناخته شده است.

5 ویژگی خاص و منحصر به فرد سون دونگ

ویژگی های خاص این منطقه باعث نام گذاری آن به بزرگترین غار جهان است. بنابراین؛ خاص بودن این منطقه را نباید تنها در وسعت آن دانست بلکه این مکان زیست بوم ناب و بکری دارد که از لحاظ علمی هم ارزش زیادی دارند. این ویژگی ها عبارتند از؛

1. گذرگاه امید و منظره؛ بزرگ و شگفت انگیز

در تور ویتنام با بخش های مختلف این غار آشنا می شوید. یکی از بزرگترین بخش های این غار مربوط به این گذرگاه امید است. کارشناسان می گویند یک آسمان خراش 40 طبقه ای، به راحتی در این بخش از غار جای می گیرد. وسعت آن به قدری است که یک بوئینگ 747 از آن عبور کند. آیا این یک منظره خارق العاده برای دیدن در یک تور خارجی نخواهد بود؟

2. رودخانه زیرزمینی؛ تجربه قدم زدن روی آب

همانطور که قبلا هم گفته شد، این غار منابع آب زیادی در خود دارد. یکی از این منابع، رودخانه زیرزمینی است که آب آن از منطقه لائوس سرچشمه می گیرد. این رودخانه گذر از غار را سخت نموده و به گذرگاه امید راه دارد. چه تعبیری از این زیباتر که با عبور این بخش سخت و طاقت فرسا، به گذرگاه امید خواهید رسید؟

3. گذرگاه فسیلی؛ یک منبع باارزش علمی

اگر نقطه ای باشد که تاریخ و علم را به هم گره بزند، همین نقطه بازدید از غار سون دونگ در تور ویتنام است. گذرگاه فسیلی 70 میلیون سال پیش به وسیله فسیل شدن مرجان ها ایجاد شد. علاوه بر این؛ یک رودخانه زیرزمینی در این منطقه جاری است. این رودخانه یک محل مناسب برای گذراندن اوقات فراغت پس از پیاده روی های طولانی در غار محسوب می گردد. افرادی که این تور خارجی را برگزیده و به بازدید از این منطقه پرداخته اند، یکی از بزرگترین و زیباترین تجربیات خود در زندگی را به دست آورده اند.

4. دیوار بزرگ ویتنام؛ مرموز و کشف نشده

یکی دیگر از مناظری که در این تور خارجی به آن بر روبرو می شوید، دیوار بزرگ ویتنام است. کاوشگران در طی فرایند اکتشاف این غار به یک فلوستون غول پیکر برخورد کردند. عدم تجهیزات مناسب باعث شد که نتواند از آن بالا بروند یا بدانند در پشت آن چه چیزی وجود دارد. پس راه ساده را برگزیدند و نام آن را دیوار بزرگ ویتنام گذاشتند. این دیوار اکنون یکی از جاذبه های مهم گردشگری در تور ویتنام به شمار می رود.

5. مرواریدهای غار؛ اشک سون دونگ

یکی دیگر از ویژگی های خاص سون دونگ که در این تور خارجی می بینید، مرواریدهای غار هستند. این مرواریدها به وسیله ریزش قطره های آب از سقف غار تشکیل شده اند. بعلاوه مقدار ها و سایزهای گوناگونی دارد. شما می توانید ملاقات این مرواریدها را خاطره ای مهم از تور ویتنام بدانید. این مرواریدها جلوه سون دونگ را دو چندان نموده و زیبایی خاصی به آن می بخشند. اگر می خواهید، تجربه یک رویا را در زندگی خود داشته باشید، تور ویتنام و بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

آشنایی با پارک ملی ke Bang

یکی از منطقه ها گردشگری که در تور خارجی ویتنام با آن آشنا می شوید، پارک ملی Ke Bang محسوب می گردد. اهمیت این پارک را می توان از حیث غار سون دونگ دانست.

این پارک بخش های مختلفی دارد که قسمت مرکزی آن به این غار اختصاص دارد. این پارک در نزدیکی مرز لائوس و ویتنام واقع شده است که به وسیله یونسکو تحت عنوان میراث طبیعی جهانی به رسمیت شناخته شده است. اقلیت مردمی که در اطراف این پارک زندگی می نمایند و در این تور خارجی آن ها را مشاهده می کنید، پیش از این در غار زندگی می کردند. از این رو، این منطقه اهمیت فرهنگی هم دارد. پس اگر در انواع تور خارجی در پی کشف فرهنگ هلی گوناگون، شیوه زندگی مردم، نوع ارتباطات و تاریخ آن ها هستید، تور خارجی ویتنام را از قلم نیاندازید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با جاذبه غار سون دونگ در تور ویتنام آشنا نموده ایم و آن را از مضامین گوناگون مورد آنالیز قرار دادیم. اگر می خواهید طی سفر تور خارجی یک بهشت زیرزمینی را از نزدیک ببینید، این فرصت را از دست ندهید. از این مقاله می توانید به عنوان یک راهنما بهره ببرید تا همه چیز درباره غار سون دونگ را در کمترین زمان ممکن بدانید. اگر در زمینه تور ویتنام و انواع تور خارجی سوال و کمکی خواستید، با همکاران ما در خبرنگاران تبادل نظر کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2599

به "همه چیز درباره غار سون دونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره غار سون دونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید