سوپ مخصوص تبریزی ها برای شب های سرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، سوپ زعفرانی یکی از خوشمزه ترین سوپ های ایرانی است که شما می توانید این سوپ خوشمزه و را برای مهمانی و مجالس خود بهره ببرید.

سوپ مخصوص تبریزی ها برای شب های سرد

رسپی اصلی سوپ زعفرانی برای شهر تبریز است. این سوپ با جو پرک یا جو پوست کنده تهیه می گردد که هر دو روش بسیار خوشمزه است و کافی یک بار این سوپ مجلسی را امتحان کنید. طعم زعفران در این سوپ باعث خوشرنگ تر شدن و طعم عالی می گردد.

مواد لازم برای تهیه سوپ زعفرانی

جو پرک یا بلغور جو: 1.5 پیمانه

سینه مرغ: 1 عدد

هویج: 1 عدد

پیاز:1 عدد

رب به دلخواه: 1 ق چای خوری

زردچوبه: 1 ق مربا خوری

آب مرغ: 1 پیمانه

جعفری: 3 ق غذا خوری

ذرت: 1/2 پیمانه

زعفران دم نموده غلیظ: 2 اللی 3 ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار یک پیاز را پوست بگیرید و 4 قاچ کنید و به همراه سینه مرغ داخل قابلمه تفت دهید تا سبک و تغییر رنگ دهد.

بعد نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید. بگذارید تا مرغ پخته گردد و بعد مرغ را ریش ریش کنید و کنار قرار دهید. آب مرغ را صاف کنید و برای پخت سوپ بهره ببرید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

زعفران را با کمی قند بسابید و با چند قطعه یخ دم بگذارید تا خوشرنگ گردد. پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک گردد و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد. آب مرغ صاف شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. جو پرک را نیز با کمی آب خیس کنید و به همراه مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا سوپ جا افتاده و غلیظ گردد. در نیم ساعت سرانجامی باید ذرت بخارپز شده را نیز اضافه کنید و نمک و فلفل سوپ را میزان کنید.

مرحله چهارم: تهیه سوپ زعفران

بعد از پخت سبزیجات باید زعفران دم نموده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید و در سرانجام جعفری ساطوری شده را اضافه کنید. بعد از جا افتادن و غلیظ شدن سوپ آن را داخل بشقاب کشیده و به همراه لیموترش سرو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2597

به "سوپ مخصوص تبریزی ها برای شب های سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپ مخصوص تبریزی ها برای شب های سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید